:: KAMI ::

Daisypath Anniversary tickers

:: KAK YONG ::

Lilypie Second Birthday tickers

:: ADIK BABY ::

Lilypie Pregnancy tickers

August 11, 2010

Ramadhan 1431

Salam..

Ahlan Wa Sahlan ya Ramadhan...
Pejam celik, pejam celik, Ramadhan tiba lagi..sedar tak sedar, dah masuk bulan pose.. ;p tahun ni, kali ke 25 aku sambut Ramadhan sepanjang aku idup, bole wat sambutan jubli perak dah (eventhou bukan tiap2 tahun pon pose, tolak zaman baby, zaman kanak2 n zaman lom baligh ;p).. Cuma Ramadhan kali ni, terase lainnye..maybe sebab aku duk umah, menunggu interbiu polis tuh, banyak masa untuk berpikir dan berbincang bersame hati aku sendiri..kalo dulu terawih jarang2 (tuntutan kerja, even time study dulu pon aku slalu part time malam), tahun ni aku harap selagi aku ley solat, aku nak pegi terawih, walaupon cume wat 8rakaat..tahun ni aku nak khatam dalam bulan pose..tahun ni aku nak wat semua benda yang aku tak dapat wat sebelum2 ni, insyaALLAH.. nape ek tibe2 aku camni? sebab aku tibe2 terpikir, tah tahun depan aku dapat sambut Ramadhan lagi ke tak agaknye.. :( takde pape penyebab aku berpikir camtu, cume ingatan tentang mati tibe2 datang dalam kepala..

"Dan Allah sekali-kali tidak akan menangguhkan (kematian) seseorang apabila telah datang waktu kematiannya. Dan Allah Maha Mengenal apa yang kamu kerjakan."
(Surah al-Munaafiqun, Ayat 11)

Selamat berpuasa, selamat menjalankan ibadah di bulan Ramadhan..Semoga hidup kita mendapat keberkatan dan keredhaan ALLAH..amiinn..

(^_^)

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...