:: KAMI ::

Daisypath Anniversary tickers

:: KAK YONG ::

Lilypie Second Birthday tickers

:: ADIK BABY ::

Lilypie Pregnancy tickers

September 04, 2012

Nakal.

Salam.

(>.<) Hehehe. Apesal muka hepi? Tatau.

Ditanya seorang teman pada aku, "Seronok tak wa ada 1 lagi nyawa dalam perut?"

Terdiam.

Macam mana nak aku jawab. Takde kata2 mampu describe perasaan aku masa ni. Cuma yang pasti, setiap kali buat aku teringat pada mak.

Begini rupanya mak rasa dulu. Dulu masa kecik, aku selalu ingat mak tak sayang aku. Aku memang la nakal, tapi pikir aku masa tu, takkan la salah kecik macam tu pon nak marah. Aku silap. Dah besar, baru aku sedar kenapa mak buat macam tu. Dan bila ada satu lagi nyawa tengah membesar dalam badan aku, aku makin rasa apa yang mak rasa.

Iman baru 2 bulan umurnya kalau nak dikira. Tapi alahan2 yang datang buat aku jadi bukan aku. Hati aku jadi marah. Aku takleh buat keje. Aku jadi takde tenaga. Aku jadi lembik. Dan aku tau aku bukan macam ni asalnya. Hati jadi marah.

Tapi marah ini bukan pada Iman. Tidak sesekali. Walaupun aku tau Iman penyebab sakit tu. Tapi selebihnya aku marah diri sendiri. Sebab tak cukup kuat untuk tahan sakit ni. Tak cukup kuat untuk carry Iman. Bila marah, aku jadi nak buat yang lebih baik. So aku paksa diri. Macam semalam, aku paksa keje, sampai tak pegi makan tengahari, dan malam aku kasi Iman fast food sebab badan dah letih nak masak.

Sampai pagi ni, Iman meragam. Kesian Iman. Aku yang salah, tapi Iman jadi mangsa. dan aku pikir, mak dulu begitu. Waktu dia marah aku, selebihnya dia marah diri dia sendiri. Sebab pada dia, dia tak ajar aku dengan baik. Sebab tu, dia tak marah pada cikgu yang rotan aku. Dia tak marah pada pakcik2 yang mengadu kata aku nakal. Tapi selepas habis dia marah, dia merotan, kemudian dia menangis. Mungkin menyesal. Mungkin marah pada diri sendiri. Selepas tu, dia masuk bilik masa kami tidur, dan disapu minyak ke badan aku yang berbirat. Dia halakan marah dia pada apa yang dia punya. Sama macam aku.

Maafkan mama ye Iman. Mama tak berniat nak halakan marah tu pada Iman. Mama sikit pon tak marah. Mama tak sengaja. Iman paling dekat dengan mama skang, maafkan mama Iman jadi mangsa marah mama pada diri sendiri. Jadi hari ni, aku reward Iman dengan rehat2 di rumah, makan bila dia mau, dan tak paksa dia untuk kerja berat sama aku.

(>.<) Mama sayang Iman. Itu je yang Iman perlu ingat.

Sama macam Omma sayang mama.
:)

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...