:: KAMI ::

Daisypath Anniversary tickers

:: KAK YONG ::

Lilypie Second Birthday tickers

:: ADIK BABY ::

Lilypie Pregnancy tickers

September 21, 2012

Jawapan tentang kenapa

Salam.

Dulu-dulu kan, aku selalu rasa, orang mengandung ni mengada-ngada lah. Nak itu lah, nak ini lah, sensitif sana, sensitif sini, ngada-ngada sungguh. Tapi tu la, orang kata jangan mengata orang. Skang? Mengata dulang, paku serpih, mengata orang, skang aku yang kena lebih! Wuwu.

Dan sebenarnya takde sebab musabab pon kenapa orang mengandung ni rasa macam2. Contoh paling baik? Aku. Aku bukan jenis cerewet. Aku jenis bedal sume tolak batu dan kayu. Tapi having Iman inside of me, aku tak boleh makan BANYAKKKK benda yang dulu-dulu aku boleh makan, aku tak boleh bau BANYAKKKK benda yang dulu-dulu takde kisah sangat pon kat bau2 tu, and list still goes on! Urrggghh! Aku dok doa pada Tuhan semoga bau badan encek suami yang selama ni wangi pada aku jangan jadi lain tiba2. Wuwu..

Dulu aku suka sangat kat bau green tea body wash ginvera, tau tak? Tapi skang, bau tu buat aku muntah tiap kali masuk bilik air! Oh my gucci! (Tiru oh my english plak) Last2 baru aku tau, bau apa yang sebenarnya yang tiba-tiba jadi sesuai ngan aku.

Bau barang2 johnson's baby.

Hey, nampak sangat ni selera Iman. Hmmm..She invades me (Oke, not really invades), and then skang sumer selera jadi selera Iman? Oh, kesian la sikit kat mama. Iman tak kasik can langsung, even burger yang mama suka pon Iman tak mau? Aiyoo..

Well, sebenarnya tak tau camne nak explain perasaan, selera dan sensitiviti masa mengandung ni. It is complicated. Aku yang sangat simple, tak cerewet, cuma dari satu segi mungkin panas baran yang tak berapa boleh nak kawal, lepas mengandung aku jadi terbalik! Skang aku sangat cool, kot.. :p Aku rasa aku selalu malas nak marah2, malas nak amik pusing something yang boleh buat aku marah, bila aku marah or terasa aku lebih suka diam dari membebel. Terbalik kan? Dulu aku tak memilih makan, tapi skang MEMANG kena pilih. Dan aku yang dulu tak cerewet pasal barang2 penjagaan diri, skang kena pakai barang2 JOHNSON'S BABY! Huh!

Dari satu sudut, aku sebenarnya nak bagitau kat orang2 kat sekeliling, yang mungkin pelik tengok aku skang, sensitif, cerewet dan lembik, yang aku bukan asalnya macam ni. Aku tak mintak pon jadi camni. Dan sebetulnya pon bukan salah Iman. Ini cuma perubahan hormon dalam badan aku. Macam mana perubahan hormon kat korang2 perempuan masa datang bulan, macam tu la perubahan hormon kat aku, mungkin lebih teruk lagi. Mungkin Iman ada benda yang still tak familiar lagi, yang aku kena bagi perlahan2. Bila salah makan, badan mula jadi lembik.

Hmm..last2 aku pikir, biar la apa orang nak kata. Aku ada cara sendiri nak sesuaikan diri. Aku tengah mencuba. Semua untuk Iman. Aku ada cara nak ajar Iman, maybe tak sama dengan cara orang lain, tapi percayalah, semua ibu nak yang terbaik untuk anak dorang. Percayalah..

(>__<) Mama tau Iman tau. Itu dah cukup untuk mama, sayang..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...