:: KAMI ::

Daisypath Anniversary tickers

:: KAK YONG ::

Lilypie Second Birthday tickers

:: ADIK BABY ::

Lilypie Pregnancy tickers

August 28, 2012

Berat..

Nak ku imbau detik indah.

Tapi adakah?

Nak ku kenang kenangan manis.

Tapi adakah?

Nak ku ulang saat menyulam kasih.

Tapi wujudkah?




Tertanya2. Dua tahun dulu yang penuh kepuraan.

Hari ini, perkara yang sama diulang2, seolah dua tahun tiada bersulam kepalsuan.



Terlalu berat untuk hati percaya. Apa daya. Aku hanya seorang manusia. Bukan malaikat. Juga bukan maksum seperti para Nabi dan Rasul. Sedangkan kau juga mengulang ayat yang sama. Jadi bagaimana kau mengharap aku jadi seperti yang kau nak sedangkan kau tak pernah jadi seperti yang aku nak.


Sudahkan ku pukul canang dahulu. Sudah ku umum seantero pelusuk.

Bahawa aku ini seorang pendendam. Walaupon kesalahan mu tidak mungkin ku balas dengan kesalahan yang serupa kerana itu bukan aku, tapi melupakan itu sesuatu yang berat dan mustahil.

Aku lebih kenal siapa aku. Dan aku juga tau kau sebenarnya tak kenal aku. Tak pernah kenal aku.

Sebab itu kau minta aku jadi sesuatu yang bukan diriku. Hanya untuk menutup rasa bersalahmu.


TIDAK.


Tidak akan aku percaya lagi sesuatu yang tak pasti.

Takkan ku buka lagi peluang itu untukmu. Peluang yang kuberi hanya untuk kamu buktikan siapa kamu sekarang. Tapi bukan peluang untuk kamu membohongi hati ini lagi.

Cukuplah sekali.


Itu janji ku dulu. Dan kini ku kota.

Terpulang engkau sekarang.

Aku sudah punya harta2 yang aku perlu. Dan aku tak peduli lagi kalau ditinggal sendiri.

Aku dah biasa. Dan mungkin lebih senang.

Pilihnya aku untuk kekal hanya kerana masih bersisa saki baki kenangan dulu. Walaupun bersulam pahit, tapi aku telan untuk meneruskan tanggungjawab.


Masih kecewa. Masih terluka. Masih curiga.


Terima kasih kerana memilih untuk mengambil peluang kedua. Tidak ku paksa.

It's ur choice.


Believe it or not, am growing stronger, day by day.

My Lil' Iman is with me. What's there to be scared of?

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...