:: KAMI ::

Daisypath Anniversary tickers

:: KAK YONG ::

Lilypie Second Birthday tickers

:: ADIK BABY ::

Lilypie Pregnancy tickers

August 13, 2012

Perempuan ke betina?

Salam.

Aku tak tau camne nak start. Kang orang kata aku kutuk 'kaum' sendiri. Tapi ini hakikat yang aku sendiri tau dan tak boleh nak tepis. Lelaki, memang kaum yang takkan tolak rezeki. Ini lebih shilaka dari kucing yang dapat ikan.

Aku tak boleh blah dengan perempuan2 yang dah tau lelaki tu sama ada 'in a relationship', 'engaged to' atau 'married to' tapi still melayan mangkuk2 jamban pam ni. Well, tangan kalau bertepuk sebelah takkan la bunyi kan. Dan aku paling meluat dengan alasan2 "Lelaki tu yang cari aku, maknanya dia tak hepi kot dengan awek/tunang/bini dia", "Ala, lelaki kan bole kawin 4, nak buat macam mana, dah jodoh aku jumpa dia" atau "Aku kawan jek pon, takkan tu pon salah"

Aku sumpah ko kena balik apa yang ko buat dekat orang.

Sebab bila kena dekat diri sendiri, baru kau tau macam mana rasa dia.

Tapi ada satu yang aku tak boleh blah.

Aku tak penah buat dekat orang. Tapi kenapa mesti aku jadi mangsa keshilakaan ini?

Agaknya aku terlalu baik. Mungkin aku terlalu naif.

Tapi sekali aku terkena, sampai mati aku ingat.

Jangan risau.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...