:: KAMI ::

Daisypath Anniversary tickers

:: KAK YONG ::

Lilypie Second Birthday tickers

:: ADIK BABY ::

Lilypie Pregnancy tickers

August 01, 2012

Warna kehidupan

Hari ni. Setelah sekian lama.

Tak tau apa nak dilakar di atas ni. Warna gembira? Warna duka? Semua ada. Tak terhitung di dalam hati. Tak tau sama siapa mau dikongsi. Selepas memikirkan semua tu, satu perasaan timbul dalam hati.

Kosong.

Ye, kosong.

Kenapa? Aku sudah ada semua. Kerjaya, suami, dan bakal punya zuriat sendiri lagi.

Tapi kenapa rase kosong ni terus menghantui?

Umpama mimpi di malam hari. Tatkala terjaga dari igauan, terase nak kujerit pada dunia, betapa aku mau lari. Betapa aku mau mati.

Tapi tadi, aku jumpa kekuatan dalam diri. Jauh di satu sudut dalam badan. Benih yang sedang berkembang, menjadi sebahagian dari diri ini.

"Mama, jangan sedih, jangan nangis. Kan mama ada saya"

Terima kasih Tuhan. Kau beri dia saat aku perlu kekuatan. Kau beri dia saat aku perlu tempat berpaut. Satu2nya anugerah yang mau aku jaga sekarang. Terima kasih atas pinjamanMu ini Ya Rahman Ya Rahim.

Anak, besarlah. Kongsi rasa ini dengan mama.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...