:: KAMI ::

Daisypath Anniversary tickers

:: KAK YONG ::

Lilypie Second Birthday tickers

:: ADIK BABY ::

Lilypie Pregnancy tickers

September 29, 2010

Jap, aku mengeluh?

Kelahi...

Jemu, aku dengar dari mula2 aku bukak mata. Aku tak tipu, imej tu masih jelas kat mata. Aku lupa hampir kebanyakan kenangan manis zaman kecik2 dulu, tapi yang satu ni tak pernah aku lupa. Tah, aku pon tataw nape.

*sigh*

Biarlah, usia dah emas, garam pon dah terlebih makan. Pandai-pandai...

Aku? Duk diam2 kat dapur, siang ikan, rebus ikan. Apa pon jadi, yang penting, perut anak2 aku berisi. Pastu? Naik atas, bukak PC, new post. Hikhik ;)

Owh, aku teringat kat satu cerpen, tataw aku baca kat blog or dalam majalah. Ada satu ayat tu, bunyi dia lebih kurang camni:

"Betul, si tua lebih dulu makan garam dari si muda. Lebih dulu merasa masinnya. Tapi itu tak menjamin si tua ni boleh imbang masin sesuatu makanan dengan baik. Sebab bila dah terlalu banyak dan terlalu lama merasa, lidah boleh confuse. Begitu juga dengan si muda, tak semestinya dia tak pandai imbang masin dalam masakan dia"

Lebih kurang camtu la. Paham ke? Tak paham suda. Heh!

:: Yang tua dihormati, yang muda disayangi.. Saya cuba hormat si tua saya, supaya si tua saya sayang saya..Hoyee!! (>_<) ::

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...