:: KAMI ::

Daisypath Anniversary tickers

:: KAK YONG ::

Lilypie Second Birthday tickers

:: ADIK BABY ::

Lilypie Pregnancy tickers

September 25, 2010

Teman

Satu hari yang dah lama berlalu..

Aku jumpa dia dpn pintu gril umah sewa aku..Dia main panjat2, housemate bukak pintu nampak dia yang riang gembira di situ..Tapi, mane mak dia? Aku bawak masuk, aku mandikan..Aku g jalan kat bawah flat, cari mane2 mak kucing yang nampak serupa, tapi takde..Semenjak itu, aku ada anak, nama die Neko (aka Koko).

Hari ni....

Koko dah besar, dah beranak 3 kali, dah bercucu..tapi baka yang sempat aku selamatkan cuma 4 dari 15 ekor..Yang lain?Aku harap mereka doakan yang baik2 untuk aku di sane..

Dia idup ngan aku selama ni, dia saksi susah payah jerit perih aku mengharung dan mengutip pengalaman hidup..Dia saksi tumpahnya air mata aku, dia setia di sisi bila aku sedih, dia tadah badan dia bila aku ngamuk, dia lahirkan anak2 yang sihat supaya aku gembira ada si kecik lari2 sambut aku balik keje dan sejak ada die, alhamdulillah rezeki aku sentiasa dimurahkan, mungkin doa dia untuk aku, sape taw..Dia segalanya..Tapi, ape yang mampu aku buat untuk die?Kesian die jumpe aku..Tak mampu nak bagi die idup mengikut habitat yang sepatutnya..Koko, tunggu ayong keje, kita pindah umah len..Kat situ kita idup same2 lagi, same macam dulu..Cuma Koko ngan ayong..Even dah ada orang len join kita pastu, Koko ayong takkan biar camtu jek..

Tadi pagi mak marah semua tushing2 aku..Selalunye aku akan marah plak dorang pastu, sebab dorang punca mak marah aku..Tapi pagi tadi, aku pandang Koko kat luar, Koko pandang aku ngan mata biru dia..Ape la guna aku lepaskan marah pada dorang, dorang makhluk tak berakal, dorang tataw pon ape yang dorang wat tu salah..Bukan ke dorang amanah dari Allah untuk aku jage?Hati, sabarlah..Sebab orang2 yang bersabar selalunya akan diberi ganjaran kemudian hari..Aku nekad, korang semua akan aku bawak sama bila aku pindah kuar..Sabar yek?

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...