:: KAMI ::

Daisypath Anniversary tickers

:: KAK YONG ::

Lilypie Second Birthday tickers

:: ADIK BABY ::

Lilypie Pregnancy tickers

November 20, 2010

Ade ape ngan umur?

Pagi tadi berjaya menjogingkan diri.

(@_~)

Balik dari joging, aku pon start kmas umah. Mase tengah cuci lantai depan, abang ngah anak Cik Rajmah depan umah datang tegur, "Rajinnye anak dara kemas umah".

Ok, walaupon dah bese dengar, hati masih rase kembang. Hikhik. Aku pon balas, "Bese jek bang, mak tak suke umah sepah". Tapi aku taw, umah dorang memang yang bese buat keje anak2 laki. Kak Balkis jarang nampak, sibok layan anak kot.

Pertanyaan yang datang lepas tu wat aku sikit terpana. "Ni anak abang man yang tingkatan bape ek?" Erk.. Aku memang jarang jumpe die, ni first time kot cakap ngan die. Bese nampak die kat luar umah lepak ngan member2 jek. Die pandang, aku senyum jek la. Budi bahasa. Terpikir gak nak jawab aku baru tingkatan 4, tapi aku bukan jenis senang menipu (kecuali terpakse dan rase nak menipu ;p), jadi aku pon jawab "Umur saya dah 26 bang, tingkatan hapenye, saya dah abes degree dah". Hohoho. "Laa, abang selalu nampak awak men badminton ngan adik yang kecik tu kan (die maksudkan Eppie), abang ingatkan awak sekolah lagi".

Haduii..

Adekah aku sangat tak matang dan kebudak-budakkan sampai die ingat aku budak sekolah menengah lagi? Kalo die ingat aku budak tengah amik diploma/degree tengah cuti sem ke ok gak. Aku sikit punye tinggi camni. Tapi yela, budak2 skang pon dah tinggi2. Aku konfem kalo yang ditanye begini adelah macik Betty, die mesti bangge tahap gaban sampai 4,5 tahun akan datang pon tak habis die cite pasal ni. Hehehe. Tapi ape yang aku rase tadi adelah sedikit penghinaan walaupon aku taw abang ngah tak bermaksud pape. Salah aku gak sebenarnye, i just don't know how to act old. Camne? Aku cume jadi diri aku sendiri. Jadi camne lagi nak menunjukkan aku berumur 26?

Dulu mase duk satu umah ngan Nad, orang selalu ingat aku lagi muda dari Nad. Padahal aku 2 tahun lagi tua dari macik tuh. Bile kuar ngan Ika, orang ingat Ika kakak, aku adik, lagi2 bile die kendong Yayan. Cis. Ngan Ami memang orang selalu ingat aku adik, die abang, sebab badan die lagi besar dari aku. Dulu penah mase matriks, orang terserempak ngan aku jalan berdua ngan Ami, orang ingat aku kuar ngan boypren lain. Siap tanye "Ko dah clash ke ngan encek Y?". Adess.

Rase cam terhina sket sebab aku umur dah 26 orang bole ingat aku umur bawah 18. Yep, memang fizikal aku kurang 'menampakkan' kematangan seiring usia. Perangai aku memang cam budak2 sket (ini selalu gak kne tegur ngan encek bomba). Sampai orang kate, kalo aku still buat perangai camni, maybe lambat lagi la aku kawen. Wekk!!

Tapi aku taw satu hal. Bagi aku kerjaya, satu suami n anak2. Dat time, surely i'll look old. Hahaha! Before dat moment comes, tamaw pedulik lagi ngan ape orang nak kate. Janji ape yang aku buat masih berbatas dan tak melampau, aku maw enjoy!! :)

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...