:: KAMI ::

Daisypath Anniversary tickers

:: KAK YONG ::

Lilypie Second Birthday tickers

:: ADIK BABY ::

Lilypie Pregnancy tickers

January 21, 2011

Alahai ca.ya.nun.alif

Post ni aku wat bukan niat untuk menyinggung mane2 pihak, bukan jugak untuk bias ke mane2 kaum. Tapi ini sekadar pandangan peribadi daripada seorang awam (ya, saya masih seorang awam) yang mempunyai minat berkobar2 untuk menyerah tengkuk kepada P*D*R*M.

Skang dah tak rajin untuk meninggalkan ape2 komen pada discussion board Por*tal Komuni*ti P*D*R*M atau fanpage rasmi P*D*R*M macam dulu2. Sebab aku rase takde ape2 info nak dikongsi bersama mereka unless aku ade berita baik tentang surat lantikan nanti. Tapi aku still rajin ke sane membace komen2 mereka2 yang berkongsi satu kasut ngan aku, menunggu ketibaan surat dengan debaran yang tak terhingga (sampai kalo tengah bace rase cam nak pi tandas :p) Dan arini aku terklik kat discussion topik 'Saya Nak Jadi Po*lis' dalam fanpage P*D*R*M (tah macam mane) dan aku terase ade sesuatu bergolak kat dalam hati yang membuatkan aku amik keputusan untuk menge'post' ke sini.

Aku takde niat untuk bias, sekali lagi aku tekankan. Aku ade 2,3 kawan2 berbangsa Ci*na yang same skuad ngan aku mase kat UPM yang dah pon join P*D*R*M and they did well. Aku juge ade ramai kawan2 berbangse In*dia yang skang dah pakai uniform kaler biru ni. Takde perkauman di situ. Malah aku bangga sebab dalam pada orang len berkejar2kan gaji tinggi ngan swasta, dorang pilih untuk berkhidmat dalam pasukan keselamatan yang gaji tak seberapa.

Tapi bila aku bace discussion board ni, ape yang terlintas di pikiran aku "Inilah sebahagian kecil kaum ini yang duduk di Malaysia, bergaul ngan sume kaum (katenye, aku pon tak pasti ye ke tak), konon fasih berbahasa melayu, tapi masih bersifat kecinaan yang tinggi". Maafkan aku kalo ko tersinggung, tapi ini pendapat peribadi aku di dalam rumah aku, kalo tak suke sila tekan "X" di hujung sane.

Ape yang wat aku kate begitu? Cause die masuk rumah orang, tapi tak reti hormat, malah bertanye dan memperkatakan sesuatu yang membuatkan aku berkata di dalam hati "Hello! Ko tak reti gune internet eh?" dan "Kalo ko rase ko handal sangat, jom serah tengkuk masuk training aku nak tengok ko terkincit2 kene gasak kat sane". Maaf ek, aku rase panas. Panas sebab mangkuk2 ni ingat keje polis keje senang. Panas sebab mangkuk2 ni ingat keje polis kacang cam men Counter Strike. Udah le bangang, tanye soklan bodoh yang aku rase adik aku budak skolah menengah pon bole cari info tu kat mane2, BM yang kononnye dia fasih pon bile orang len cakap die bole tak paham.

Haduii.

Adehh.




Siyes bai. Aku teringin nak nengok mangkuk2 ni kat pusat latihan.

3 comments:

@mal said...

ade jgk org yg mcm tu kn?? igt senang ke jd polis tu...kerja b'gadai nyawa utk negara...nyawa tu kt ujung tanduk je...

wAwA^cHan said...

taw xpe..dorg ingat mcm men game ke hape. kasik org panas jek. ni bakal askar pon patut marah ni, btol x amal? :D

@mal said...

btl3...askar n polis b'gadai nyawa nk pastikan keamanan negara...blh plak diorg ckp mcm tu...diorg sedap2 je tido kite nie sibuk buat operasi utk keselamatan diorg...eh blm blh kite lagi sbb amal x jd askar lagi...kak wawa sorg je...hehehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...