:: KAMI ::

Daisypath Anniversary tickers

:: KAK YONG ::

Lilypie Second Birthday tickers

:: ADIK BABY ::

Lilypie Pregnancy tickers

January 20, 2011

Mari memasak bersama wawa!

Dalam banyak2 part dalam umah, pecaye tak korang kalo aku cakap part yang aku paling suke ialah dapur?



Tett!!

Kalo cakap kat mak aku pon mak aku tak pecaye. :p Pecaye atau tak, kat umah family aku, aku jarangggg giler masak. Bukan malas oke, keje len kat umah sume aku wat. Cume satu ni jek exception. Kecuali kalo untuk aku makan sendiri.

Sume salah abah aku.

Sebab die salu cakap camni kat kitorang:
"Mende yang korang masak ni, tak rupe makanan pon"

Kalo korang la dengar, tak ke korang terase? Oke fine, malas dah aku masak untuk abah. Tapi abah bukan kesah, sebab kat perot die, masakan mak jek yang sedap, masakan mak jek yang bole dimakan dan masakan mak jek yang bole dicerna dengan baek kat perot die.

Tapi sebenarnye, aku nak sangat dan suke sangat men masak2. Ekceli aku pon baru perasan yang aku suke masak mase aku start duk umah sewa rmai2 time kat upm dulu. Aku ade satu perangai mak yang aku ikot, suke wat eksperimen kat makanan. Hehe. Tapi jadi oke, tak penah mende yang aku masak tak dimakan.

Skang bile duk umah family balik, aku kembali jadi aku yang dulu, jarang dah masak kecuali untuk makan sendiri TANPA ABAH. :p Kene tekankan perkataan tu, sebab itu la penyebab utama aku tak masak kat umah. Huhu. Tapi kan, kadang2 kalo aku termasak waktu die ade kat umah, die makan abes gak walaupon mulut kate macam2 kat masakan aku. Isy abah, ngaku jek la kitorang gifted macam mak. :p

Dan skang gak aku perasan yang perasaan aku meronta2 nak ade umah sendiri, yang akan aku decorate sendiri isik dalam die, n dapur untuk diri aku sendiri tanpa ade orang len kacau. Wuwu. Supaya senang aku nak wat eksperimen macam2 kat makanan. Wahh, aku rase aku patut amik course Food Tech la dulu kat upm. Hahaha. Kepada bakal suami aku, bersedia la untuk jadi orang yang akan selalu merasa sume eksperimen2 tersebut.

Agak2 bile impian ni akan tercapai? :p

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...