:: KAMI ::

Daisypath Anniversary tickers

:: KAK YONG ::

Lilypie Second Birthday tickers

:: ADIK BABY ::

Lilypie Pregnancy tickers

January 25, 2011

Entry saje2 gatal nak taruk

Cube korang try tanye member2 pompuan korang, sape yang taw pasal netball. Bukan setakat baling2 bola, tapi ngan rules and regulations nye sekali. Cube kira bape ramai. Hehehe.


Aku start main netball dari sekolah rendah. Mase tu jadi wakil umah merah. Terer? Memang aku terer, hehe. Darjah 5, aku jadi wakil sekolah untuk netball ngan olahraga sampai la abes darjah 6. Tapi sayang seterer2 aku, tak pernah menang. Wahahaha! :p Maybe sebab team member yang len tak berapa terer. Yela, game ni kan kene ade teamwork, kalo sorang2 jek terer, mane nak menang nye. :p Sampai la aku masuk U*PM, aku masih setia ngan netball. Sebab ape? Hmm. Tah, cume aku rase aku sangat gembira mase main, aku enjoy setiap kali main, n aku kasik orang enjoy tengok game setiap kali aku dapat halang team lawan sumbat gol. Kepuasan, mungkin itu yang wat aku setia.

Sampai skang, aku sebenarnye still rindu nak main. Last aku main, waktu pentauliahan kat U*M tahun 2006. Itu last. Eh? Bukan, bukan. Tahun yang same, jadi wakil KO*SASS (kolej aku), dapat tempat kedua keseluruhan. Manis cara aku retired. :p Cume kalah ngan team netball U*PM, oklah tu kan. XD Lepas2 tu, aku cume ikot Stap Poli jadi coach untuk team netball RO*TU U*PM, sambil belajar jadi umpire game.

Banyak sebenarnye aku belajar dengan game netball ni. Teamwork. Kawalan emosi semasa game (emosi cume tak terkawal bile melibatkan encek bomba, hahaha!). Kenal sape lawan, sape kawan.

Tapi kan, orang pompuan ni sebenarnye banyak tataw pasal netball. Aku pon pelik. Sebab ni kan game untuk pompuan, nape dorang tataw ek? Hehehe. Tanak amik taw, yes itu jawapan sebenarnye. Sayang ah. Sebab tu dulu payah giler nak cari team member yang serasi. Sebab ramai tataw main. Adoii.

Untuk team member yang skang da kawen n da bawak diri merata2 dalam Malaysia ni, kenangan ngan korang aku tak penah lupe. Pasni kalo dapat join P*DRM, harap2 bole aktif balik men macam dulu. Arggh, giler rindu! :p

2 comments:

Si teNang said...

masa darjah 6 dulu sy wakil skolah maen netball..sekolah sy hantar 2 team sbb ramai sgt yg nak masok nye..sy maen WA tapi ganti2 dgn member lain jugak..main half time jek..kire sume match rasa laa..best! Alhamdulillah team kami menang. tapi sy x terpilih utk gi peringkat daerah pon sebab sy pendek kot...hahahahaha~!

wAwA^cHan said...

wahh..meh cari lagi 5 org, kite ley wat 1 team, tp nak lawan sape tataw la plak..hehe :p

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...