:: KAMI ::

Daisypath Anniversary tickers

:: KAK YONG ::

Lilypie Second Birthday tickers

:: ADIK BABY ::

Lilypie Pregnancy tickers

October 25, 2010

Entry ke-2 untuk arini.Heh!

Aku suke citer pasal hal2 semasa aku pada Betty. Well, most of d time, mmg die kawan yang slalu ngan aku. Member sekapal, same giler, same sengal, n same2 duk kat klang yang 'aman damai' giler ni.

Satu ari aku citer pasal encek bomba pada Betty. Betty tanye pada aku "Pastu, bila nak kenalkan kat aku?". Aku kate "Betty, aku pon tak pernah dating ngan dia, nak datang jumpa aku pon susah nak cari mase, camne aku nak kenalkan kat ko?". Pastu Betty cakap "Wa, kalo dia sayang ko, dia mesti sanggup watpe jek. Takkan nak datang sini sebulan sekali pon susah?".

Aku diam. Aku taw, betty akan kate camtu. Aku kenal betty.

Tadi, aku review member2 nye page kat fesbuk. Aku terpandang mesej dari sorang awek kepada pakwe die. Pakwe tu member satu tempat keje aku dulu. Otomatik si awek pon jadi member aku. Awek ajak pakwe kuar. Pakwe kate penat arini banyak keje, lagipon awek mesej ajak kuar dah petang, maybe keje die ade tak siap lagi, kne stay kat ofis. So si awek kate takpe, dah bese, direject sebegitu. Tapi dari cara percakapan, aku taw, si awek hampa. Ef wai ai, dorang same2 duk KL.

Aku pon terpikir, ini kapel suda bertahun. Dah kenal hati budi. Tapi bese la hati orang pompuan, aku paham. Aku pon kadang2 rase camtu. Padahal aku baru kapel 4 bulan (sila rujuk ticker, hehe). Aku taw si awek tadi paham sebenarnye yang pakwe die memang pnat. Dia cuma mencuba nasib, mane taw pakwe nak kuar ke kalo dia ajak, bole la release tension, takkan asik2 keje. ^_^

Kembali ke cite Betty.

Dalam hati, yep, aku akui kate2 betty. Kalau aku sayang, aku pon sanggup g sane, jumpe die. Akan aku carik mase free, walaupon kejap. Tapi itu kalau buat tanpa berfikir, cuma gune tiket perasaan sayang, cinta dan kasih.

Tapi bila berfikir dari setiap sudut, aku jumpe ini:
[1] Jarak yang jauh. Aku taw Kedah ngan Selangor bukan sekelip mata punye perjalanan. Badan kompem penat.
[2] Kos setiap kali nak jumpa, aku paham, bukan sket. Tol, minyak kete, penginapan etc.
[3] Makan masa. Dari sane nak ke sini, kurang2 pon 7-8 jam perjalanan, termasuk berenti rehat pe sume.
[4] Kos lagi sekali. Nak kuar, makan etc, sume tu pon duit. Err, aku tak keje lagi, jadi sah2 la. Hehe.
[5] Kalo jumpe pon, bukan bole watpe. Berborak, buat aktiviti bersama, makan bersama etc. Itu aje. Len la kalo dah kawen. ^_^

Pikirkan di mane logiknye? Ok, katela jumpe untuk tengok muka, da lame tak tengok muke. Tapi dari jauh ley tengok, kan? Teknologi. Kite ade 3G, webcam pe sume. Bole tengok muka ari2. Katela jumpa nak lepas rindu. Ari2 tepon, ari2 sms, ari2 chatting (kalo takde aral). Tak lepas rindu lagi?

Maybe orang akan kate "Ele ni alasan ko nak pujuk ati sendiri". Ye, memang. Sebab kalau ikot hati, siyes aku tolak tepi sume alasan ni. Tapi, ape plak gune akal kite kalo kite tak fikirkan ni sume? Pikirkan kesannye sekali.

Ikut hati aku:
Aku nak jumpe encek bomba kalo bole ari2. Diulang, ari2! Bukan sebulan sekali.

Tapi, ikut akal aku:
Ko nak jumpe ari2, p kawen. Skang, duk diam2 kat sini, wat hal masing2. Bukan ko takde contact ngan dia. Ari2 kot. So, tak payah mengade.

Dan lagi satu aku pesan pada diri sendiri dan jugak kawan2 especially pompuan. Memang akan ade member2 kita yang cakap sebijik macam yang Betty cakap pada aku ni. Aku paham sangat. Kita sume pompuan. Well, girls love to speaks their opinion. Aku pon tak salahkan Betty. Niat die baik, nak kawan2 bahagia.

Tapi, ingat ayat aku ni. Kalo korang pikir bende yang same macam member2 korang pikir, korang tak layak untuk lelaki tu. Nape aku cakap camtu? Sebab orang yang paling memahami sepatutnya kau. Kau lebih kenal die, kau taw susah senang die, die kongsikan semua tentang hidup die pada kau. Tapi still, ko tak nak cuba paham. Dan still minta bende bukan2, sedangkan kau taw, ada jalan terbaik untuk atasi masalah ni.

Aku pon pompuan. Aku kasar, yes. Tapi hati aku tetap maw die setiap hari. Tapi, aku paham dia camne. Dan aku tak maw memaksa walaupon hati aku tersangat nak jumpe die. So bila kawan2 kate camni pada korang, senyum, dan cakap "Aku kenal die sape. Aku taw susah die. Dan aku tak nak jadi penyebab die jadi lebih susah." Nak dating, lepas kawen pon bole dating lagi. Lebih manis kot. Lebih banyak aktiviti. Ok, sila jangan pikir lain. Maksud aku bole pegang tangan, suap2, kongsi makan etc. Seronok, kan? ^_^ Halal.

Tepuk dada, tanye hati.
Ini lelaki yang kita cinta.
Cuba toleransi.

p/s: Saya tak paksa, dan saya tak berharap sebesar gunung. Tapi kalau awak nak datang, saya sangat hepy. I don't want to be d burden. If I've done it before, am sorry. Best frens forever, dear. ^_^

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...