:: KAMI ::

Daisypath Anniversary tickers

:: KAK YONG ::

Lilypie Second Birthday tickers

:: ADIK BABY ::

Lilypie Pregnancy tickers

October 31, 2010

Kereta sport merah dan harijadi

Hari ni hari terakhir bulan Oktober 2010. Lagi 6 hari, Arrayyan genap setahun. Esoknye, aku genap 26 tahun. Tapi aku tak excited langsung tunggu tujuh haribulan. Pada aku takde ape, cuma hari aku naik ke satu tahap di mana aku patut lebih matang.

Semalam aku bawak mak, adik, ika n arrayyan pegi kedai mainan kat pelabuhan. Sonok giler, umur setahun dapat keta sport kaler merah beb. Aku umur 26 takde keta sendiri lagi.

*sigh*

Isy, pehal mengeluh kan? Tak baek. Allah akan beri rezeki pada siapa yang Dia kehendak, dan masa aku cuma belum sampai. Sabar..

Arrayyan sangat excited. Masa tokeh kedai tu tengah pasang keta (baru kuar kotak), die punye membebel kalah nenek dia. Err, maksud aku mak aku. Hehe. Punye la tak sabar. First time naik keta sendiri, arrayyan nye sengih sampai telinga. Mata sepet lebih dari cina. Hehe. Dalam hati aku, mak mesti sonok, puas hati, cucu dia suka apa yang dia beli. Bese la, orang tua. Aku pon kalo bagi barang dan orang seronok, aku hepy kalah aku yang dapat barang.

Tengok arrayyan, aku terpikir, bertuah dia. Walaupon dia anak sulung dan cucu sulung, dia tak rase macam yang aku rase. Aku bukanlah menyalahkan takdir, menyebabkan aku kuar yang pertama dan tak merase banyak bende. Aku dah lama terima takdir tu. Cuma aku terpikir, arrayyan bernasib baik. Lahir dalam keadaan keluarga dah agak senang. Mungkin kami tak kaya macam orang berada. Tapi kami masih mampu. Alhamdulillah.

Teringat plak sambutan2 besday aku. Aku kenal sambutan harijadi bila dah masuk tadika. Itupon dulu kitorang tak pakai kek, tapi pakai pulut kuning.

Tapi hadiah besday, aku sangat jarang dapat. Bila aku kata sangat jarang, percaye la. Sanggggaaaaatttt jarang.

Masuk sekolah menengah, baru aku kenal besday present. Jadi bila kawan2 kasik hadiah penanda buku buatan tangan sendiri, aku dah sangat hepy. Sebab pada aku, aku diingati. Itu lebih dari bermakna. Mekaseh kengkawan. Mekaseh sebab anggap aku kawan sedang aku cube tutup hati dari kawan2. Kejamnye aku. Cube lindungi hati sendiri.

*sigh*

Hadiah harijadi dari seorang lelaki dicintai bermula mase form 5. Mase form 5, aku suke kambing biri2. Nape aku suke, jangan tanye. Sebab aku pon dah tak ingat. Hehe. Dan aku suka kaler ijau time tuh. So untuk besday tahun 2001, kala berumur 17 tahun, encek Y hadiahkan aku patung kambing biri2 kaler ijau.

Siyes die cari. Dan patung tu langung tak cantek. Sory encek Y kalo ko terbace blog aku. Mase tu nak amik hati kau bro, aku kate cantek. ;p Tak taw la die p beli kat mane, tapi yang wat aku sayang giler kat patung tu ialah kesanggupan die cari bende yang aku suke (walhal tak cantek dan tah hape2. Kambing biri2 kaler ijau, tak ke pelik. Hehe..). sedangkan aku tak mintak pon hadiah pape.

Itu pertama kali aku sambut besday hepy giler. Orang pertama yang ajar aku makna cinta, kasih sayang dan rindu. Dan aku bersyukur sebab die cinta pertama. Aku ada contoh yang baek sebagai permulaan. Cuma jodoh tak panjang, tak perlu nyatakan sebab aku ngan dia putus, biar ini rahsia. Ade salah aku, dan ade salah die. Sampai skang, aku ngan encek Y masih berhubung dan kami masih kawan. Selesa begitu. Bro Y, aku doakan engkau bahagia ngan Miss Z. Semoga kau jumpa belahan jiwa yang kau cari selama ni. :)

Dari lelaki kedua, aku dapat si rama2 berbatu ungu. Encek F kate aku macam rama2. :) Mekaseh. Dia lelaki baek. Aku tak sesuai langsung ngan die. Tak mampu lengkapi die ngan kasar aku, ngan garang aku, ngan manja aku yang berlebih2 (mase tu). Kami putus. Tapi still, aku masih berkawan sampai skang, walaupon ade sket janggal. Tapi aku cube dari masa ke masa, untuk ilangkan janggal tu.

Daripada lelaki ketiga, aku dapat memori kat putrajaya. Makan kek kecik, kat bangku taman precint 2. Takde hadiah, tapi aku dah cukup hepy. Even kek tu bukan kek secret recipe. Tapi encek L datang jauh dari Ipoh, semata2 untuk aku. Itu dah cukup. Jodoh ngan die pon tak panjang. Putus bersebab. Tapi aku terima die sebagai kawan. Mula sebagai kawan, biarlah persahabatan ni tak putus terus. Ape yang jadi, biarkan. Aku anggap tu pengalaman, untuk mematangkan.

Lelaki keempat datang dalam hidup aku, dan aku harap yang terakhir. Ini besday pertama aku ngan dia dalam hati. Besday dia baru2 ni, takde kenangan manis aku bagi pada die. Maaf.. Jadi untuk besday aku tahun ni, takde pape yang aku harap. Ye aku taw, what I give, I'll get it back. In fact, aku memang tak excited pon untuk tunggu besday.

Sebab esoknye, lapan haribulan, aku kne menghadap panel interbiuer kat ipd sepang. Hari penentu.

Doakan aku.

*nerves*

Aku maw berdiri atas kaki sendiri. Berikan aku peluang. Itu harapan aku.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...